tisdag 4 september 2012

NY CHAMPION

SE (U) CH SE VCH TORPEDOS HOOKED ON A DANGER Äg. och uppfödare Kicki Olsson Kennel Torpedos. Domare Bjarne Sörensen

Utställning Högbo SKK Int.

Micke och jag och Tequila o Scarlet åkte till en 3-dagarsutställning i Högbo, vi tog våran husbil såklart och åkte till en camping som hette Edskens och den fanns i Hofors ca 3 mil från utställningen. Vädret var inte på våran sida precis det ösregnade och vid kvällen åskade det rejält. Här är utsikten från husbilen inte så dum, men där var det tvärstopp att ta med hundarna så det blev inget bad där för dem. 

Nu är det grilltajm med Carina och Marita vid deras stuga som de hyrde där, detta är nog fredagkvällen och då var det bättre väder. Vi hade en riktig mysig kväll med go mat och många goa skratt.

Carina och Bonus i en gigantisk championklass och där blev de placerade 3 och så blev det i BH. Det hade ju som sagt regnat hela tiden och det syns ju här hur det såg ut, riktigt klafsigt var det men hundarna brydde sig inte, det var värre för oss som skulle hålla oss på bena så vi inte halkade omkull.

Vackre Bonus och snyggCarina.
 

Så var det dax för Tequila att jaga certet på fredagen gick det inte, hon placerades som nr 4 i ökl och på lördagen var det nära trodde vi men så satte domaren henne som trea med ck.


Söndagens väder blev lite bättre och vi hade fått byta ring så den var lite bättre att springa i. Nu blev Tequila placerad som nr ett i ökl. med ck och här är vi i bt-klassen det var en härlig stämning runt ringen som ni kan se, många skratt och bus, det hade inte skadat om det var så oftare men det beror ju på publiken och utställarna. Ialla fall så blev Tequila placerad som trea BT med Cert och R-Cacib och eftersom det var hennes tredje cert så kan hon nu titulera sig som SE(U)CH SE VCH Torpedos Hooked on a Danger. En underbar och härlig dag blev det.

Här är den nybakade Championen Tequila, med domaren för dagen och det var Bjarne Sörensen.

torsdag 23 augusti 2012

Valparna 18 dygn

Några nya kort på de små underverken, de är bara sååååå ljuvliga.




måndag 20 augusti 2012

M/S Elfkungen

Ja här kommer två bilder till som inte kom med de förra, hoppas att ni tittar och njuter av våran båtresa som vi gjorde,  på Göta älv ned mot Lilla Edet.

M/S Elfkungen i Trollhättan

Igår åkte Micke och jag och våra goa grannar till Trollhättans brygga och gick ombord på denna gamla och fina båten M/S Elfkungen, byggd 1875 för att åka genom Göta älv igenom fyra slussar  och vidare ned till Lilla Edet där båten vände och gick tillbaka igen genom alla slussarna, vilken fantastisk resa det var, något som jag varmt rekomenderar till alla, Båten avgick 10,00 och den la till ca 15,30 och där emella serverades en underbar god lunch. Här är några bilder som jag tog under resan.





Flatmästerskapet 2012

Lena och Scoobi, Torpedos Key Lime Pie var med och startade på Flatmästerskapet i år i unghundsklass och de var så duktiga i sin debut fick 42 poäng så nu blir det lite finslip som gäller till nästa år, då ni är de laddade igen.