tisdag 10 juli 2012

Utställning i Tvååker 2012

Den 6-7 juli var det utställning i Tvååker Skk. Lena Gert-Ove och Carina ställde på fredagen i ösregn och det gick väl sådär .Alla fick Exellent. På fredag kväll kom Micke och jag till campingen Björkängs tror jag den heter och träffade upp Lena och Gert- Ove där, dagen innan hade jag opererat mitt andra öga för starr så jag var tvungen att ta det lite lugnt så tjejerna hade lovat att visa mina hundar. Vädret var nu mycket bättre så vi åkte tidigt till utställningen. Först visade Lena Scoobi i junkl han fick Exellent vann klassen och fick CK.

Här visar Lena Elton i en stor ökl och han fick Eellent blir placerad som trea med CK

Nu var det Carina och Bonus tur som var i en stor champkl. och den vinner han med Exellent och CK. Nu blev det spännande jag hade med tre Torpedosar i Bästa hane. Domaren hade använt nästan hela registret med färger när hon dömde både gult,blått och rött, så döm om min förvåning när hon tackade av alla tre. 

Nu var det tikarna tur Scarlet som Lena visade var i ungkl. och där fick hon Exellent och vann den med CK.

Här visar Carina Melody i en stor ökl och hon fick Exellent och blev sen placerad som tvåa med CK. Nu blev det spännande igen nu hade jag med två tikar i Bästa tikklass och där ville domaren ha lilla Scarlet som fjärde Bästa tik. Det blev allt en lyckad dag för mina vackra Torpedoshundar och tack till Lena och Carina som visade mina hundar så fint medan jag fotade i mina solglasögen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar