måndag 21 oktober 2013

Träning hos Kerstin

I helgen tog Micke och jag husbilen och med var också Snäckan, Scarlet och Thea, vi var bjudna till Kerstin och Leif som har Lycka och de bor i närheten av Kil i Värmland. På lördagen var vi ute och tränade både markeringar, sök och linjetag med dummisar i skogen, hundarna var jätteduktiga och vi var så nöjda, glömde ta med mig kameran.  Det var kallt och lite blåsigt så när vi kom in på eftermiddagen var vi ordentligt hungriga. Kerstin bjöd på älgstek den var himelsk och till efterätt fick vi äpplepaj med vanilsås så gott. Vi satt uppe länge och pratade och senare kom Leif in med en massa ostar och kex och frukt, jag typ rullade in till husbilen för att sova gott för på söndagen skulle vi träna med vilt. Vi lät dem hämta markeringar och ett sök och jag var så nöjd med hundarna de skötte sig så bra. Här är lite bilder på duktiga hundar. Louise och Hannes som köpte Kito i min senaste kull kom och hälsade på och tittade och lärde. Klockan går alltid så fort när man har roligt så på eftermiddagen var det dags för Micke o jag att bege oss hem. Tack Kerstin och Leif för er gästfrihet och all god mat. Vi kommer nog snart igen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar