tisdag 10 december 2013

SEJV-13 Torpedos its a Magic Number

Vilken helg vi fick, på lördag morgon kom Michaela hem till oss för att passa alla hundarna så att Micke och jag kunde åka till Stockholms hundmässa och ställa ut lilla Thea, vi hade bokat rum på Scandic hotell  jättefint Thea tyckte nog att det var konstigt att vara ensam med oss och sen på ett hotell hon som är van med husbilen men den fick vara kvar hemma eftersom vädret inte var det bästa. Klockan 7,00 på söndag morgon åkte vi till mässan vi ville vara ute i god tid eftersom bedömningen började 8,30 allt flöt på bra så då var vi äntligen där, väldigt pirrigt det var anmälda 21 juniortikar och jag hade frågat Anette Dyren om hon ville visa henne eftersom hon äger Theas pappa Dublin och han skulle också ställas ut, domaren Rosaly Brady var ganska så hård i sin bedömning många fick VG  så när Anette gick in med henne var det nervöst vill jag säga men hon fick Exellent sedan i konkurrensen  satte hon henne först jisses jag höll på att svimma jodå hon vann fick Ck och eftersom det var en vinnar utställning fick hon titeln SEJV-13 och blev även kvalicifierad till Crufts i England 2014. Det är bara juniorerna och Bir och Bim som kan få de titlarna så gissa att jag blev mallig. Sedan var det dags för hennes pappa Dublin att gå in i Championklassen den var också jättestor han vann den och blev sedan Bir och slutade som Big. Grattis  Anette till denna otroligt vackra och härliga hund Ch Castlerock Simply Magic. Det var nog anmälda ca 75 hanar och 83 tikar så det var jättestor konkurrens. Resan hem i snöstorm bitvis gick ju ganska så lätt kan ni förstå, tack min älskade Micke för att du körde så bra både dit och hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar