måndag 25 oktober 2010

Till Norge för att para Snäckan

I lördags åkte Snäckan och jag till Norge för att para henne. Här är vi i Strömstad och väntar på att få köra ombord på båten som skulle ta oss till Sandefjord där jag skulle hämta upp Nina som har kennel Covenstead.

Här är den vackre och härlige förhoppningsvis blivande pappan Toffedreams Mark Eleven "Pollux". Har just parat och sen gosade sig i lite snö innan vi skulle ta bilder på honom.


  





Nu är de snart klara. Pollux bor hos Roy som var duktig på att hålla dem. Hängningen tog en stud så Nina var snäll och hämtade filten som jag fick ha under mig det var ganska kallt och blött men va gjorde väl det.

Ja då var vi klara med vårat uppdrag i Norge och här ligger Snäckan i buren ombord på båten på hemväg på söndagen hon undrade nog vad hon hade varit med om först till Nina på lördagen sen upp till Roys sen till Nina igen där vi fick jättegod mat och dryck. Somnade väldigt gott den kvällen- Tack Nina för din gästfrihet du är toppen. Sedan på söndagen upp till Roys igen för en ny parning tillbaka till Sandefjord där vi lämnade Nina och sen till båten för att åka hem.

Hello Sweden here we comes här kör vi av båten framme i Strömstad igen. En mycket intensiv helg  men så rolig. Borta bra men hemma bäst. Nu hoppas vi bara att det ska ge resultat. Vi får se om några veckor då vi gör ultraljud. Tack till Micke Ela och Linda som hjälpte mig med pensionatet och mina hundar så detta var möjligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar